Fotografia i zdjęcia 360 - jakie obrazy przykuwają naszą uwagę?
Królestwo konsumentów 2.0. Internet stał się nieodłączną częścią naszej codzienności. Pomimo wszystkich bodźców, które docierają do nas z zewnątrz każdego dnia, zamykamy się w digitalnym świecie. Co nas przyciąga?
Ludzie zapamiętują 80% tego, co widzą, 20% tego, co czytają i tylko 10% tego, co usłyszą[1]. W dzisiejszych czasach łatwiej nam przypomnieć sobie obraz niż słowo. Być może właśnie dlatego spora część tekstów, z którymi możemy spotkać się w internecie, jest opatrzona tematycznymi fotografiami. Najważniejsze jest pokazanie użytkownikowi czegoś nowego. Czy wiesz, jak przykuć uwagę czytelników?
Jakie znaczenie mają fotografie w internecie?
Obecnie żyjemy w kulturze obrazowej, choć sprawa fotografii wcale nie jest nowa, ponieważ już w 1826 roku Joseph Niepce wykonał pierwsze trwałe zdjęcie. Do dzisiaj zmieniła się technologia i nośniki obrazów. Każdego roku przedstawiane są nam nowe kierunki rozwoju. A użytkownicy serfujący w internecie stają się coraz to bardziej wymagający. Fotografia stała się kanałem komunikacji społecznej. Nikt nie czyta długich wpisów czy opisów do zdjęć. Rzucamy okiem na dołączone do nich zdjęcie, dopowiadając sobie resztę historii, którą przedstawiają. Znany jest nam zarówno obraz statyczny, jak i obraz ruchomy. Od około 2016 roku na nasze profile społecznościowe możemy dodawać zdjęcia w formacie 360 stopni. Umożliwiło to podzielenie się z resztą wirtualnej społeczności niecodziennymi widokami. Obrazy ruchome są bowiem ciekawsze dla naszego oka niż standardowy obraz.
Te ,,krótkometrażowe filmy'' w ujęciu 360 zdobywały coraz większe grono odbiorców, bo były przyjemniejsze dla widza, opowiadały szerszą historię, zarazem oszczędzając nasz czas. A jak wiemy, konsumenci 2.0 nie mają go zbyt wiele . Obraz jest lubianym przez społeczeństwo mentalnym skrótem.
Ze względu na to, iż obrazy łatwiej zapadają nam w pamięć, stały się one ważnym elementem marketingu. Z raportu "E-commerce w Polsce. Gemius dla e-commerce Polska" wynika, że "aż 47% internautów decyduje się na zakup w tym sklepie internetowym, który ma lepsze zdjęcia produktów".
Jak zrobić zdjęcia 360 stopni?
Odpowiednio dopasowane zdjęcie pozwala nam przyciągnąć uwagę konsumenta digitalnego. Najogólniej stwierdzając, zdjęcie ma być ciekawe i wyraziste - pod kątem kolorystyki, jak i tematyki. Zdjęcia 360 stopni są więc innowacyjną odpowiedzią na nasze potrzeby. Według badań firmy Adobe "What Shoppers Want?", aż 91% internautów pragnie oglądać produkt w widoku 360. Tylko czy przeciętny użytkownik jest w stanie wykonać je sam? Biorąc pod uwagę szybko rozwijającą się technologię i możliwości, jakie dają nam social media, wykonanie fotografii 360 z wakacji nie jest niczym trudnym. Jednak zrobienie profesjonalnego zdjęcia produktu na naszą stronę jest bardziej skomplikowane, niż można sądzić. Do wykonania takiego widoku w dobrej jakości z pewnością jest potrzebny drogi sprzęt, na który zwykły człowiek nie może sobie pozwolić.
Dodatkowe programy graficzne, pozwalające na poprawę niedoskonałości zdjęcia, często są trudne w obsłudze i wymagają doświadczenia. A połączenie obrazów w jedno panoramiczne zdjęcie 360 przerasta nawet najbardziej doświadczonych grafików. Chcąc więc zaskoczyć swoich klientów, jednocześnie podnosząc wyniki sprzedaży, warto poszukać profesjonalnego studio, które wykona dla nas wspomniane fotografie 360.
[1] Źródło: P.M. Lester, Synactic Theory of Visual Communication.
Komentarze (0)